نگهداری نرم افزار در رادنت

یک نرم افزار تولید شد و به مرحله اجرا و خدمات دهی رسید ؟ آیا این اتمام کار است ؟
نگهداری نرم افزار و تکامل آن معمولا با پارامترهایی نظیر هزینه بالا و سرعت پایین پیاده سازی شناخته میشوند؛ چرا که یک نرم افزار همیشه در حال رشد می باشد و نیازهای کارفرما بر اساس تجارب به دست آمده جدید تغییر می کند؛ حالا مهندسین رادنت بر اساس نیازهای جدید اسناد نرم افزار را گشوده و راهی برای تزریق صحیح تغییرات و نیازهای جدید پیدا می کنند.
این کار بسیار پیچیده و حساس بوده و باید با دقت خیلی بیشتر از لحظه تولید انجام شود؛ زیرا تغییرات جدید می تواند منجر به اختلال در نرم افزارهای بزرگ شود و یا در برخی موارد مانع توسعه های آتی شود؛ لذا رادنت در این مرحله کاری بسیار دقیق و حساس عمل خواهد کرد.

همچنین نگهداری نرم افزار در رادنت تحت استاندارد IEEE 1219 بدین صورت تعریف میشود که “دستکاری یک محصول نرم افزاری پس از آنکه تحویل داده شد برای تصحیح خطاها، بهبود کارایی و یا سایر صفات، و یا تطبیق محصول برای یک محیط تغییر یافته. ”

به طور کل فعالیتهایی که در مرحله نگهداری نرم افزار انجام میشود به چهار دسته تقسیم میگردند:

نگهداری تصحیحی : فرآیند دریافت گزارشات از خطاها، رفع مشکلات و تصحیح آنها نگهداری تصحیحی نام دارد.

نگهداری تطبیقی : فرآیند تعیین تاثیر تغییرات محیطی روی یک سیستم نرم افزاری و سپس دستکاری سیستم به نحوی که بر این تغییرات فایق آید نگهداری تطبیقی نامیده میشود.

نگهداری تکمیلی: فرآیند دریافت پیشنهادات و درخواستهایی برای توسعه و یا دستکاری نرم افزار ،ارزیابی تاثیرات و پیاده سازی آنها نگهداری تکمیلی نامیده میشود.

نگهداری پیشگیری کننده: فرآیند برنامه ریزی برای تغییر ساختار کد برنامه و پیاده سازی و تست آنها جهت اطمینان یافتن از عدم وجود تاثیرات منفی نگهداری پیشگیری کننده نامیده میشود.

تیم محتوی رادنت

شرکت فناوری اطلاعات رادنت آتیه از سال 1389 فعالیت خود را در تشکیل و جمع آوری تیم نرم افزاری از دانشگاه های رتبه اول کشور آغاز نمود و بعد از انجام چندین پروژه موفق و مشاوره های سودمند به دولت خدمتگذار و به منظور پاسخدهی کلان نرم افزاری اقدام به ثبت نام رادنت در روزنامه رسمی شماره 20316 مورخ 12/09/93 نمود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *